Identiteit
Vanuit onze interconfessionele identiteit krijgt geloofsopvoeding en geloofsbeleving een belangrijke plaats in ons onderwijs. Je komt niet alleen op school voor kennis en feiten, je leert er voor het leven. Vanuit deze interconfessionele gedachte, die gebaseerd is op de christelijke waarden van meerdere geloofsovertuigingen, gaan we respectvol met elkaar om en is iedereen welkom. We geven vorm aan de geloofsbeleving middels voorleven, de dagopening en vieringen.
Onze leerlingenpopulatie is lang niet allemaal meer gelovig of aan een kerk gebonden. Wij geven daarom ook ruimte aan kennisoverdracht door gebruik te maken van lessen over andere geloven en hebben respect voor elkaars overtuigingen en verschillen.
We spreken onze leerlingen actief aan op hun verantwoordelijkheid voor elkaar, hun omgeving, voor de school en de samenleving om ons heen. Zo besteden we in alle groepen aandacht aan basale sociaal-emotionele en burgerschapscompetenties die wenselijk zijn in een democratische samenleving, zoals je verplaatsen in een ander, op een democratische manier met elkaar beslissingen nemen, openstaan voor verschillen tussen mensen, constructief conflicten oplossen, omgangsvaardigheden en verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap.